همکاری نکردن کودک در دندانپزشکی

اگر کودک من برای درمان دندانش با دندانپزشک همکاری نکرد چه کار کنم؟

این مساله تقریبا تبدیل به موضوع مهمی شده که روزانه ما بارها با آن مواجه می شویم.کودکی که به هر دلیل با دندانپزشک کودکان برای درمان دندانش همکاری نکرده و پدرو مادرهایی که خواب و زندگی شان از فکر و خیال این مساله بهم ریخته شده است.

گاهی مادرها با چشم اشکبار به ما مراجعه می کنند که نمی دانند چه کاری باید بکنند!

گاهی به دلیل دشواری تصمیم گیری راجع به این مساله بین پدرو مادر اختلاف فکری ایجاد می شود

گاهی به قدری اطلاعات متناقض و مختلف در ذهن پدرو مادر وجود دارد که باعث اضطراب و پریشانی فکری آنها می شود.

در این مطلب میخواهیم شما را در این زمینه راهنمایی کنیم که بتوانید تصمیم گیری راحت تری داشته باشید.

۱. لطفا آرام باشید.آرامش شما تاثیر مستقیم بر آرامش کودک شما دارد. در دنیای امروز با پیشرفت علم و تکنولوژی راه حل های مناسبی برای مشکلات دندانپزشکی کودک شما وجود دارد.
لطفا به شایعات توجه نکنید تمام مواد مرغوب

دندانپزشکی و داروهای مورد نیاز و روش های مناسب برای درمان دندانپزشکی اصولی کودک شما در حال حاضر در کشور ما موجود است.

۲‌. کودکان از نظر واکنش های رفتاری در محیط دندانپزشکی به چند دسته تقسیم می شوند بعضی از کودکان به دلیل سن کم یا ویژگی های روحی حساس تر هستند و قادر به همکاری با دندانپزشک جهت درمان دندان نیستند.
“این به معنی بی ادب بودن کودک یا نقص او یا بدی تربیت او نیست”

۳. هرچه کودک بیشتر تحت فشار قرار بگیرد اضطراب و وحشت او بیشتر می شود. این که شما به کودک بگویید “پس من دیگه مادر تو نیستم”
” پس دیگه تو را پارک نمی برم” “پس خانه مادربزرگ نمی تونی بری”
فقط باعث ایجاد فشار روحی بیشتر کودک و تنفر از محیط دندانپزشکی می شود.

۴. این که فکر کنید صحبت کردن بیشتر یا حضور دوستانش یا خاله و عمو و مادر بزرگ و بستگان نزدیک یا قول جایزه بزرگتر باعث بهتر شدن رفتار کودک در محیط دندانپزشکی می شود اشتباه است.

۵. کودک باید توسط دندانپزشک متخصص کودکان معاینه شود در جلسه معاینه وضعیت روحی و همکاری کودک ارزیابی می شود اگر کودک شما به هر دلیل قادر به همکاری با دندانپزشک کودکان نبود درمان های دندانپزشکی وی در شرایط آرامبخشی یا بیهوشی در مراکز دارای مجوز وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به راحتی انجام می شود.

۶. درمان دندانپزشکی در شرایط بیهوشی عمومی یا آرامبخشی در صورتی که در مراکز معتبر و زیر نظر متخصص بیهوشی و دندانپزشک متخصص کودکان انجام شود تاثیری بر تمرکز، حافظه و هوش و رشد و توانایی های کودک شما نخواهد گذاشت.

۷. در صورتی که کار دندانپزشکی کودک شما با زور و فشار انجام شود خطرات احتمالی بیشتر ازیک بیهوشی ایمن در مرکز با تجهیزات کافی است

۸. این که با دو یا چند متخصص دندانپزشکی کودکان جهت تصمیم گیری صحیح مشورت کنید هیچ اشکالی ندارد ولی تعویق انداختن درمان کودک باعث پیچیده شدن درمان و شاید از دست رفتن بعضی از دندانهای کودک می شود.

۹. دندانهای شیری مهم هستند! این که در زمان های

بسیار گذشته درمانی برای دندانهای شیری انجام نمی شد و انسانها به این شیوه زندگی می کردند دلیل مناسبی برای بی توجهی به دندانهای کودک نیست. در گذشته به دلیل نبود آگاهی و امکانات مشکلات جسمی بسیاری برای کودکان ایجاد می شد که به آنها توجه نمی شد. اگر دندانهای شیری سالم نباشند سلامت دندانهای دائم هم به خطر می افتد . تغذیه و رشد کودک و سلامت جسمی و به دنبال آن سلامت روحی کودک تحت تاثیر قرار می گیرد.

پس اگر کودک شما به هر دلیل در محیط دندانپزشکی همکاری کافی با دندانپزشک نداشته است بهتر است درمان دندانپزشکی وی در مرکزی معتبر زیرنظر متخصص بیهوشی و متخصص دندانپزشکی کودکان در شرایط بیهوشی عمومی یا آرامبخشی انجام شود و این کار تصمیم منطقی تری نسبت به تعویق درمان یا انجام درمان دندانپزشکی با زور و فشار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

جدیدترین مطالب سایت
فهرست