آیا عصب کشی دندان شیری درد دارد؟

دندان های شیری هم مانند دندان های دائمی عصب دارند و اگر پوسیدگی آنها شدید شود باید درمان عصب کشی برای آنها انجام شود.

کلمه عصب کشی معمولا برای خیلی از افراد ترسناک به نظر می آید و معمولا یادآور درد و ناراحتی است! و ممکن است برخی والدین به خاطر همین ترس و حالت ناخوشایند برای عصب کشی دندان شیری کودک خود تعلل کنند. لازم به ذکر است که به هیچ وجه راجع به کلمه عصب کشی و ترس از آن و درد عصب کشی نباید با کودک صحبت کنید حتی اگر جلوی کودک با فرد دیگری در این زمینه صحبت کنید باز هم ممکن است کودک شما بشنود و دچار واکنش های اضطرابی شود.

عصب کشی دندان کودک چگونه است؟

عصب کشی دندان کودکان به دو صورت ممکن است انجام شود

• 1- در حالت اول فقط عصب تاج دندان خارج می شود

این کار برای دندان هایی انجام می شود که هنوز عفونی نشده اند. این کار معمولا در یک جلسه انجام می شود و روی دندان ترمیم یا روکش مخصوص دندان شیری قرار داده می شود.

• 2- در حالت دوم عصب ریشه دندان شیری هم خارج می شود این کار برای دندان هایی است که عفونی شده باشند و یا دچار التهاب باشند.

ممکن است در بعضی دندانها که دچار آبسه یا عفونت باشند این درمان دو جلسه ای انجام شود.

دندانپزشک متخصص کودکان قبل از درمان عصب کشی دندان شیری دندان را بی حس می کند . بنابراین عصب کشی دندان شیری بر خلاف تصور بعضی از والدین با درد همراه نیست چون دندان بی حس است. بی حسی دندان توسط دندانپزشک متخصص کودکان به نحوی انجام می شود که بیشتر کودکان به راحتی آن را تحمل می کنند.

اگر کودک به دلیل سن کم یا اضطراب یا هر دلیل دیگری در حین کار قادر به تحمل عصب کشی نباشد با درمان های آرامبخشی یا بیهوشی می توان درمان های مناسب و مورد نیاز کودک را انجام داد.

پس درمان های عصب کشی دندان شیری توسط دندانپزشک متخصص کودکان به صورت حرفه ای انجام می شود و به دلیل تکنیک های بی حسی که دندان را کامل بی حس می کند همراه با دردی که والدین تصور می کنند نمی باشد.