رهایی از درد عصب کشی

دسته > عصب کشی

برای درد عصب کشی چه داروهایی به کودک بدهیم؟

عصب کشی : بعد از انجام کار دندانپزشکی کودک رعایت بعضی نکات بسیار ضروری است.

این ها نکاتی هستند که اگر رعایت نشوند می توانند برای کودک و والدین دردسر ساز باشند و تا روزها برای کودک مشکل ایجاد کنند.

در این مطلب می خواهیم به یادآوری کارهایی که باید بعد از کار دندانپزشکی انجام شود بپردازیم.

• احتمال درد وقتی بی حسی از بین می رود وجود دارد

وقتی اثر داروی بی حسی از بین می رود درد به دلیل کارهای انجام شده روی دندان و هم چنین در ناحیه ورود سوزن تزریق ممکن است وجود داشته باشد.

آستانه تحمل درد در کودکان مختلف متفاوت است بنابر این بعضی کودکان ممکن است هیچ مشکلی نداشته باشند و برخی دیگر درد بیشتری را تجربه نمایند.

بهتر است از داروهای ضد درد (مسکن ها) برای کودک بعد از کار دندانپزشکی استفاده شود.

رایج ترین مسکن ها شامل استامینوفن و ایبوپروفن می باشند.

بیشتر کودکان ترجیح می دهند از شربت ها استفاده کنند ولی تجویز مقدار مناسب قرص یا شیاف بلامانع است و مشکلی ندارد.

سوسپانسیون یا قطره خوراکی پاراکید (Parakid) و تایلنول (Tylenol) هم همان استامینوفن هستند.

• چقدر داروی مسکن به کودک بدهیم؟

توجه داشته باشید که استامینوفن نباید بیشتر از پنج بار در روز به کودک داده شود.

میزان مجاز مصرف استامینوفن اگر قرار است از قطره استفاده کنیم باید هر شش ساعت دو برابر وزن کودک به آن قطره بدهیم.

برای مثال اگر کودک 15 کیلوگرم وزن دارد هر شش ساعت سی قطره استامینوفن استفاده کند.

اگر قرار است از شربت استفاده کنیم هر شش ساعت نصف وزن کودک به او شربت بدهید.

مثلا اگر کودک 15 کیلوگرم وزن دارد هر شش ساعت هفت و نیم سی سی شربت استفاده کند.

میزان مجاز مصرف ایبوپروفن به طور میانگین برای کودکان با وزن بین 15 تا 20 کیلوگرم حدود  یک الی دو قاشق پنج سی سی شربت ایبوپروفن هر شش ساعت می باشد.

آیا بعد از درمان عصب کشی یا سایر درمان ها باید آنتی بیوتیک برای کودک استفاده کرد؟

از مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک ها جدا خود داری کنید.

با این کار مقاومت میکروبی در بدن کودک ایجاد می گردد و ممکن است در درازمدت تاثیر آنتی بیوتیک ها در بدن او کاهش پیدا کند.

در بسیاری از درمانهای دندانپزشکی پس از اتمام کار نیاز به مصرف آنتی بیوتیک وجود ندارد.

ولی اگر به دلیل التهاب و عفونت نیاز به آنتی بیوتیک ها باشد باید حتما توسط دندانپزشک تجویز شده باشد.

تشخیص التهاب و عفونت را به دندانپزشک واگذار کنید.

چرا که ممکن است مثلا شما احساس کنید رنگ لثه کودک تغییر کرده است یا هر مشاهده دیگری ولی موردی که شما مشاهده کرده اید اصلا عفونت نباشد و هیچ نیازی به مصرف آنتی بیوتیک نداشته باشد.

در صورتی که پس از اتمام کار دندانپزشکی کودک نیاز به آنتی بیوتیک باشد دندانپزشک آن را برای شما تجویز خواهد کرد .

جهت استفاده از خدمات عصب کشی دکتر میرکریمی از طریق سایت drmirkarimi.ir با ما در ارتباط باشید.

مواظب گاز گرفتن لپ و لب بعد از اتمام کار دندانپزشکی باشید

وقتی کار دندانپزشکی تمام می شود به علت بی حس بودن بافتهای ناحیه لپ و لب بسیاری از کودکان این نواحی را می جوند و گاز می گیرند و این کار باعث ایجاد یک زخم سفید رنگ که گاهی می تواند بزرگ باشد می شود.

ظاهر این زخم برای والدین ایجاد نگرانی و ترس می کند.

گاهی والدین تصور می کنند شاید وسایل دندانپزشکی آلوده بوده یا حین کار به بافتها صدمه وارد شده ولی این زخمها هیچ ربطی به آلودگی وسایل دندانپزشکی ندارد.

برای اطلاعات بیشتر راجب مطلب گازگرفتگی لپ و لب بر روی لینک کلیلک کنید.

بعد از اتمام کار دندانپزشکی کودک از کی می تواند غذا بخورد؟

در این مورد حتما از دندانپزشک سوال کنید چون برحسب کاری که انجام شده است می تواند متفاوت باشد.

مثلا اگر برای کودک فلورایدتراپی انجام شده است تا نیم ساعت نباید هیچگونه ماده نوشیدنی یا غذای جویدنی استفاده کند.

ولی اگر فقط یک ترمیم کامپوزیت انجام شده است کودک از همان لحظه پایان کار می تواند ماده نوشیدنی یا غذای جویدنی استفاده کند.

و این زمانها برای سایر کارهای دندانپزشکی برحسب مواد دندانپزشکی به کار رفته و کار انجام شده متفاوت است.

بنابراین دانستن نظر دندانپزشک مربوطه در این زمینه مهم است.