گاز گرفتن لپ و زخم لب بعد از کار دندانپزشکی کودکان

برای بیشتر کارهای دندانپزشکی کودکان مانند عصب‌کشی، کشیدن دندان، ترمیم‌های عمیق نیازمند بی‌حسی موضعی هستیم.

دندانپزشک متخصص کودکان قبل از انجام بی‌حسی موضعی از ژل‌ها یا اسپری بی‌حسی برای بی‌حسی سطحی استفاده می‌کند، این ژل‌ها یا اسپری‌ها فقط باعث می‌شوند که کودک ورود سوزن را کمتر احساس کند.

پس از آن باید از آمپول بی‌حسی که انتخاب نوع ماده آن به صلاحدید دندانپزشک می‌باشد استفاده کرد. برای انجام هر کار دندانپزشکی تزریق خاصی و در محل خاصی که به صلاحدید دندانپزشک باشد انجام می‌شود.

گاز گرفتن لپ و زخم لب بعد از کار دندانپزشکی کودکان

پس از اتمام کار دندانپزشکی بسیاری از کودکان در برخی اوقات ناخواسته و برخی موارد دیگر آگاهانه و از روی کنجکاوی یا تعجب از حالت بی‌حسی شروع به جویدن لپ و لب خود می‌کنند و بعد از اتمام بی‌حسی درد شدیدی ناشی از زخم گاز گرفتن لپ و لب وجود خواهد داشت.

این زخم اغلب سفیدرنگ است و همراه با درد و گاهی بوی بد می‌باشد. در برخی موارد تورم ناحیه مشاهده می‌شود. این حالت در کودکان کوچک‌تر بیشتر اتفاق می‌افتد ولی ممکن است در کودکان بزرگ‌تر هم دیده شود.

والدین با مشاهده این زخم‌ها اغلب بسیار نگران می‌شوند و با سؤالات زیادی مواجه هستند ممکن است به‌اشتباه فکر کنند شاید وسایل استریل نبوده یا صدمه در حین کار دندانپزشکی واردشده یا عفونت مربوط به دندان است و …

ولی نگران نباشید

برای درمان زخم ناشی از گاز گرفتن لپ کودکان

1. اول از همه صبر داشته باشید این زخم‌ها بعد از هفت الی ده روز خوب می‌شوند.
  2. کودک را راهنمایی کنید تا مایعات زیاد مصرف کند، چون کودک ممکن است در این مدت نتواند خوب غذا بخورد.
  3. ممکن است دندانپزشک متخصص کودکان برای شما مسکن و آنتی‌بیوتیک تجویز کند.
  4. زخم‌ها را دستکاری نکنید.
  5. به کودک بگویید که این وضعیت به علت جویدن لپ و لب توسط خود او اتفاق افتاده است و دفعه بعدی که به دندانپزشکی رفت نباید این کار را تکرار کند.

3 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

• رحیمی
    2022-01-16 16:34

خانم دکتر میرکریمی دندانپزشکی دلسوز، باتجربه و توانمند هستند، به چند دندان پزشک مراجعه کرده بودم که فرزندم با آن ها همکاری نکرد و موفق به درمان نشدند ولی ایشان با صبر و مهربانی و کاربلدی بی نظیری با فرزندم ارتباط برقرار کردند و درمان دندان ها انجام شد.
    ممنونم ازشون

• ماموریان
    2021-10-20 10:00

سلام