روکش دندان کودک چه رنگی است؟

روکش های دندانی کودکان چه رنگی هستند؟ اگر دندان شیری کودک شما تخریب زیاد داشته باشد یعنی پوسیدگی آن شدید باشد و دندانپزشک متخصص کودکان نتواند آن را با مواد ترمیمی پر کند باید از روکش های مخصوص دندان شیری استفاده کرد. روکش های دندان شیری باعث می شوند دندان استحکام زیاد داشته باشد و تا زمان افتادن دندان شیری باقی بماند و بهترین و مقاوم ترین ترمیم دندان شیری محسوب می شوند.و در همه دنیا هنوز به عنوان مقاوم ترین ترمیم دندان شیری محسوب می شوند.

روکش های دندان شیری از جنس فلز ضد زنگ یعنی استیل هستند و به آنها اصطلاحا ssc گفته می شود. آنها نقره ای رنگ هستند.

گاهی والدین بعد از گذاشتن این روکش ها با نگرانی به ما می گویند چرا دندان کودک سیاه ترمیم شده و یا کودک ناراحت است چرا دندان من سیاه است.

در پاسخ این سوال به دو مورد باید توجه کرد:

  • اول این که این روکش ها سیاه نیستند و نقره ای رنگ هستند
  • دوم این که بچه ها در این زمینه تاثیر مستقیم از پدرو مادر می گیرند. اگر شما نارضایتی خود از رنگ روکش را جلوی کودک ابراز کنید کودک شما در این زمینه حساس می شود حتی اگر کودک در این زمینه مطلبی به شما بگوید نباید در این زمینه احساس منفی او را تشدید کنید.

اغلب در حین کار به کودک گفته می شود که دندان “بت من” یا دندان “مرد اهنی” یا دندان “قهرمانی” یا دندان “پرنسسی” برایت گذاشته شده است و بیشتر کودکان این دندان ها را دوست دارند و حتی لذت می برند.

مهم است که شما چه واکنشی داشته باشید و چه کلماتی به کودک بگویید

ایا روکش های سفید رنگ وجود دارند؟

بله وجود دارند ولی برای همه دندانها نمی توان از آنها استفاده کرد و علاوه بر این بسیار گران هستند و هزینه درمان را بسیار بالا می برند. هنوز در همه جای دنیا روکش های فلزی یا همان ssc ها بهترین ترمیم دندان های شیری بسیار تخریب شده محسوب می شوند.

  • توجه: خوشبختانه جدیدا از روکش های زیرکونیا و بایوفلکس به عنوان روکش سفید رنگ برای دندان های کودکان استفاده می شود و برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید مقاله روکش دندان شیری چه رنگی است؟ (بخش دوم) مطالعه کنید.

گاهی والدین از این که دندان فرزندشان روکش شده تعجب می کنند چون فکر می کنند پوسیدگی دندان کودک خیلی اندک بوده، ولی مساله مهم این است که دندان های شیری کودک با دندانهای دائمی بزرگسالان فرق دارند، ممکن است پوسیدگی که به نظر والدین کوچک می آید در حقیقت در ناحیه ای باشد که عصب دندان را باز کند و یا دیواره های دندان نازک شده باشد و احتمال شکستن دندان در اینده وجود داشته باشد. مخصوصا دندانهای عصب کشی شده ممکن است بسیار در معرض شکستگی قرار داشته باشند. برای همین تشخیص نیاز یا عدم نیاز به روکش را باید به دندانپزشک متخصص کودکان واگذار کرد.
و در این زمینه کودک را از نظر ذهنی آماده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

جدیدترین مطالب سایت
فهرست