متخصص درمان ریشه کودکان در تهران + نحوه عصب کشی

درمان ریشه (عصب کشی) دندان کودکان چگونه است؟

تا حدود شش سالگی همه دندانهای موجود در دهان کودک دندان های شیری هستند ولی از حدود شش سالگی دندان های دایمی شروع به رویش می کنند. پوسیدگی دندان چه در دندان شیری و چه در دندان دایمی اگر به موقع درمان نشود گسترش پیدا می کند و عصب دندان درگیر و حتی عفونی می شود. در این موارد دندان با ترمیم ساده قابل درمان نیست و باید اول درمان ریشه یا همان عصب کشی انجام شود در این مطلب به موارد مهمی که باید در این زمینه آگاهی داشته باشید اشاره می گردد.

متخصص درمان ریشه کودکان کیست؟

در ابتدا برای معاینه و تشخیص صحیح باید به متخصص دندانپزشکی کودکان(اطفال) مراجعه کنید بیشتر موارد درمان دندان های کودکان تا حدود ۱۲ سالگی برعهده متخصص دندانپزشکی کودکان می باشد در صورتی که پوسیدگی وسیع دندانهای دایمی کودک نیاز به درمان های وسیع تر ریشه داشته باشد ممکن است متخصص دندانپزشکی کودکان کودک را به متخصص درمان ریشه(اندو) ارجاع دهد.

ایا دندان شیری عصب دارد؟

بله! دندان های شیری نیز دارای ریشه و عصب می باشند و در صورتی که پوسیدگی عصب دندان را درگیر کند باید درمان عصب کشی برای انها انجام شود.

اگر دندان شیری عصب کشی شود عصب دندان دایمی جانشین آسیب می بیند؟

خیر به هیچ وجه این طور نیست. و دندان دایمی با ساختاری جداگانه در زمان مناسب رویش می کند.

آیا برای عصب کشی دندان شیری به متخصص درمان ریشه کودکان مراجعه کنیم؟

برای عصب کشی دندان شیری باید به متخصص دندانپزشکی کودکان(اطفال) مراجعه کنید.

در حقیقت تخصصی به نام متخصص عصب کشی کودکان وجود ندارد . برای درمان دندان های کودک اعم از عصب کشی ، ترمیم، روکش ها، فضانگهدارهاو…. باید به دندانپزشک متخصص کودکان(اطفال) مراجعه کرد و در موارد خاص و درصورت نیاز و صلاحدید او شما را برای عصب کشی پیشرفته دندان های دایمی به متخصص درمان ریشه(اندو) ارجاع خواهد داد.

عصب کُشی درست است یا عصب کِشی؟

هیچکدام! در حقیقت عصب دندان نه کُشته می شود و نه کِشیده می شود. اینها اصطلاحات عامیانه هستند ولی به کار می روند و مصطلح هستند و استفاده از آنها متداول است و اشکالی ندارد‌ ولی عنوان درمان ریشه دندان لفظ صحیح تری است‌.

کاری که انجام می شود تمیز کردن داخل ریشه دندان با ابزار مخصوص و قرار دادن موادی بجای بافتهای خارج شده است.

آیا مراحل درمان ریشه (عصب کشی) دندان شیری مانند دندان دایمی است؟

خیر تفاوت های زیادی وجود دارد و اغلب مراحل کار کوتاه تر است.

متخصص درمان ریشه (اندو) و متخصص دندانپزشکی کودکان چه کارهایی انجام می دهند؟

دندانپزشکان پس از گذراندن دوره شش ساله تحصیل دکتری دارای مدرک دندانپزشک عمومی می گردند.

پس از آن در صورت تمایل به ادامه تحصیل با پذیرفته شدن در آزمون مربوطه و سه سال تحصیل اضافه تر (برای برخی رشته ها ۴ سال) می توانند در یکی از رشته های تخصصی درمان ریشه (اندو) ، دندانپزشکی کودکان، ارتودنسی، پروتز های دندانی، زیبایی و ترمیم دندانها، پاتولوژی، رادیولوژی، جراحی فک و صورت، تشخیص بیماری های دهان مدرک تخصصی دریافت نمایند‌. و به عنوان متخصص آن رشته شناخته می شوند.

متخصص درمان ریشه (اندو) صرفا درمان های مرتبط با ریشه دندان یا همان عصب کشی را انجام می دهد و متخصص دندانپزشکی کودکان (اطفال) انجام کلیه کارهای دندانپزشکی مربوط به دندانهای کودکان تا حدود ۱۲ سالگی را برعهده دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

جدیدترین مطالب سایت
فهرست