نکاتی که بعد از کار دندانپزشکی فرزندتان باید رعایت کنید

1- پس از اتمام کار دندانپزشکی در صورت استفاده از داروی بی‌حسی باید مراقب باشید کودک لب و گونه خود را گاز نگیرد اغلب کودکان به‌خصوص زیر پنج سال تمایل شدیدی دارند که در زمان بی‌حسی لب و گونه را بجوند این کار باعث ایجاد زخمی سفیدرنگ در مخاط دهان می‌شود که نمای ناخوشایندی دارد بسیاری از اوقات والدین این زخم را با عفونت اشتباه می‌گیرند و نگران می‌شوند. در صورت بروز این زخم باید تا چند روز کودک با آب‌نمک رقیق یا سرم شستشو (سدیم کلراید) دهان‌شویه نماید. در صورت وجود درد از داروهای ضد درد نظیر استامینوفن یا ایبوپروفن استفاده کنند. از دست‌کاری و تحریک نمودن زخم باید خودداری شود این زخم‌ها در طی یک هفته الی ده روز به‌طور کامل بهبود می‌یابند.

2- پس از اتمام کار دندانپزشکی در بسیاری از موارد محدودیت خوردن و آشامیدن وجود دارد مثلاً در صورت فلورایدتراپی تا نیم ساعت باید از خوردن و آشامیدن و شستن دهان خودداری نمود و یا پس از انجام برخی از ترمیم‌ها و روکش‌ها ملاحظاتی خاص نیاز است در این مورد از دندانپزشک خود سؤال کنید.

3- پس از کشیدن دندان باید از تف کرد خودداری کرد کودک باید تا نیم ساعت قطعه گازی را که دندانپزشک داخل دهان قرار می‌دهد بین دندان‌ها فشار دهد.

4- از خوردن و آشامیدن غذاها و مایعات داغ باید اجتناب شود زیرا مواد غذایی با حرارت بالا موجب تشدید خونریزی خواهند شد.

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • فاطمه
    2020-02-28 07:59

    سلام دخترمن ۴ و نیم ساله س و ۴ تا دندان جلو و بالاش داره با سرعت بالا خورده میشه یعنی الان نسبت به دقیقا یک سال پیش اندازه ش نصف شد و نمیدونم تا قبل مدرسه حتی تا سال دیگه اثری از دندان باقی بمانه
    چطوری ترمیم کنم؟

    پاسخ
    • با سلام دندان های قدامی بالا تا هفت سالگی باید در دهان باقی بمانند
      باید یک رادیوگرافی مناسب از ناحیه مذکور گرفته شود بعد در صورت مناسب بودن وضع ریشه دندان درمان شود اگر کودک همکاری دارد در مطب دندانپزشک متخصص کودکان کار انجام می شود در غیر این صورت در شرایط آرامبخشی یا بیهوشی درمان خواهد شد.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

جدیدترین مطالب سایت
فهرست