ترمیم کامپوزیت دندان های کودکان (شیری و دائمی)

در درمان پوسیدگی های دندان کودکان مواد ترمیمی مختلفی می توانند استفاده شوند که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند. انتخاب ماده ترمیمی به نوع دندان و میزان پوسیدگی و حتی سن کودک دارد. بیشتر والدین دوست دارند دندانهای کودک در هر شرایطی با مواد سفید رنگ یا کامپوزیت ترمیم شود در این مطلب راجع به مزایا و معایب ترمیم کامپوزیت در دندانهای شیری کودکان می پردازیم.

ترمیم کامپوزیت دندانهای قدامی کودکان

برای دندانهای قدامی کودکان به دلیل ملاحظات زیبایی حتما از مواد کامپوزیت یعنی همرنگ دندان استفاده می شود البته روکش های سفید رنگ قدامی نیز وجود دارند.

اگر تخریب دندان شیری قدامی زیاد باشد ممکن است قابل ترمیم نباشند. ترمیم های کامپوزیت دندانهای قدامی شیری نیازمند مراقبت بالا می باشند و بهتر است کودک مواد غذایی سفت مانند سیب هویج بلال و… را با این دندانها گاز نزند و این موادغذایی به تکه های کوچک تقسیم شوند و با دندانهای خلفی خورده شوند. ترمیم های کامپوزیت دندان های قدامی شیری در صورت ضربه به دندان به راحتی می شکنند.

اغلب دندانهای قدامی شیری پوسیده قبل از ترمیم نیاز به عصب کشی دارند.

ترمیم کامپوزیت برای دندان های شیری خلفی

برای دندانهای شیری خلفی در صورت عصب کشی ترمیم های آمالگام و روکش های استیل نقره ای رنگ ترمیم های بهتری می باشند . در صورتی که پوسیدگی کمتر باشد و دیواره های دندان مناسب باشند در صورت همکاری کودک می توان ترمیم های کامپوزیت انجام داد. از انجایی که قرار دادن ترمیم های کامپوزیت مراحل بیشتری دارد همکاری کودک بسیار مهم است.

ترمیم کامپوزیت دندان های دائمی کودکان

در صورت همکاری کودک بیشتر دندان های دائمی کودکان را می توان با مواد کامپوزیتی(همرنگ دندان) ترمیم کرد ولی باید توجه داشت که بهداشت دهان کودک بسیار مهم است در غیر این صورت ترمیمها خیلی زود با شکست مواجه می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

جدیدترین مطالب سایت
فهرست